Knieprothese

Oefentherapie na een knieprothese

Na een knieprothese wil je zo snel mogelijk revalideren. Met oefentherapie vermindert de pijn in jouw knie. Met oefeningen verbeteren wij samen jouw spierkracht. Ook bevorderen wij met oefentherapie de bloedcirculatie in jouw knieën. Dit doen wij op een veilige manier. Zo kun je steeds langere stukken lopen zonder pijn. Maak nu een afspraak en begin met revalideren.

Bel 010-2108399

Wat is een knieprothese?

Een knieprothese is een nieuwe kunstknie. Jouw knie is de verbinding tussen jouw boven- en onderbeen. Door jouw knie kun jij jouw benen buigen en strekken. Jouw knie is vergelijkbaar met een scharnier. Heb je een versleten knie of is je knie beschadigd? Bij ernstige knieklachten biedt een knieprothese uitkomst. Na revalidatie onder begeleiding van een oefentherapeut kun je weer gemakkelijk en zonder pijn bewegen. Wil je revalideren na een knieprothese? Neem vandaag contact met ons op voor een afspraak.

Hoe lang revalideren na een knieprothese?

Je vraagt je misschien af wanneer je weer mag autorijden na een knieprothese? Wanneer je weer mag sporten? Of hoe lang jouw knie zo dik blijft? Revalidatie na een knievervanging kan 3 tot 6 maanden duren. Mogelijk heb jij meer of minder tijd nodig om te revalideren. Fysiotherapie Paul Veen in Rotterdam helpt je veilig revalideren. Met oefentherapie doen wij oefeningen om de pijn in je knie te verlichten. Wij helpen je jouw knieën te buigen en te strekken. Daarnaast versterken wij jouw spieren en verbeteren wij jouw conditie. Zo kun je steeds langere stukken lopen. Na verloop van tijd kun je zonder pijn al je dagelijkse activiteiten weer oppakken. Start vandaag met revalideren. Contact ons vandaag voor een afspraak.

Versleten knie door artrose

De meest voorkomende oorzaak van een versleten knie is artrose. Je gewrichten bewegen niet soepel meer. Je botten schuren over elkaar. Klachten zijn stijfheid en pijn in je knieën, heupen, polsen. vingers of duimen. Met oefentherapie helpen wij je veilig bewegen en overbelasting te voorkomen. De stichting ReumaNederland financiert onderzoek naar artrose. Hoe artrose ontstaat is nog niet bekend. Wel verlicht een gezonde levensstijl en voldoende beweging jouw klachten. Onder onze begeleiding herstel je veilig en word je zelfredzaam.

Walenburgerweg 7
3039 AA Rotterdam